Kursy i szkolenia żeglarskie BWC i TSF

Powiedzmy to sobie wprost – TO NIE SĄ ZWYKŁE KURSY i szkolenia żeglarskie i nie należy ich mylić z innymi dostępnymi na rynku manewrówkami. Jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego szkolenia żeglarskiego aby „kupić” sobie patent jstm lub jedynie liznąć minimum materiału potrzebnego do pływania w łagodnych warunkach, modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek – NIE ZAPISUJE SIĘ! Na naszych kursach szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej „spiny” ale to są szkolenia dla osób chcących naprawdę solidnie się zmęczyć i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.

W opisie każdego z naszych kursów na skippera znajdziesz szczegółowy program i wszystkie informacje. Jedno je łączy – są szalenie intensywne (8-10h dziennie manewrów portowych plus warsztaty/wykłady/brain stormingi/case study od 20:00 nawet do 1:00 w nocy nie są na nich niczym nadzwyczajnym). To jest naprawdę piekielnie konkretna dawka praktycznej wiedzy i niecodziennych umiejętności.

Powiedzmy to sobie wprost – TO NIE SĄ ZWYKŁE KURSY i szkolenia żeglarskie i nie należy ich mylić z innymi dostępnymi na rynku manewrówkami. Jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego szkolenia żeglarskiego aby „kupić” sobie patent jstm lub jedynie liznąć minimum materiału potrzebnego do pływania w łagodnych warunkach, modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek – NIE ZAPISUJE SIĘ! Na naszych kursach szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej „spiny” ale to są szkolenia dla osób chcących naprawdę solidnie się zmęczyć i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC

W opisie każdego z naszych kursów na skippera znajdziesz szczegółowy program i wszystkie informacje. Jedno je łączy – są szalenie intensywne (8-10h dziennie manewrów portowych plus warsztaty/wykłady/brain stormingi/case study od 20:00 nawet do 1:00 w nocy nie są na nich niczym nadzwyczajnym). To jest naprawdę piekielnie konkretna dawka praktycznej wiedzy i niecodziennych umiejętności.

Skippers-HELL-WEEK-akademia-skipperow-blue-water-club
Skippers Hell Week BWC Akademia Skipperów
Oceny klientów rejów morskich Blue Water Clubu

Ile razy patrząc na innych kapitanów zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? W Blue Water uczymy naprawdę nietypowych i ekstremalnych rzeczy oraz przekazujemy Ci wiedzę, której nie udostępnia nikt inny ani w książkach ani na innych kursach. Jest to nasz autorski program bazujący na kilkunastu latach zawodowego prowadzenia rejsów przez naszych skipperów na 7 kontynentach. Szczegóły znajdziesz w opisie każdego kursu żeglarskiego NA DOLE STRONY

Opinie uczestników rejów morskich Blue Water Clubu
Oceny klientów rejów morskich Blue Water Clubu

Ile razy patrząc na innych kapitanów zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? W Blue Water uczymy naprawdę nietypowych i ekstremalnych rzeczy oraz przekazujemy Ci wiedzę, której nie udostępnia nikt inny ani w książkach ani na innych kursach. Jest to nasz autorski program bazujący na kilkunastu latach zawodowego prowadzenia rejsów przez naszych skipperów na 7 kontynentach. Szczegóły znajdziesz w opisie każdego kursu żeglarskiego NA DOLE STRONY

Akademia Skipperow Blue Water w Chorwacji
Opinie uczestników rejów morskich Blue Water Clubu

TRUDNE MANEWRY TO CODZIENNOŚĆ
na naszych kursach żeglarskich

Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.

HELL-WEEK-tu-sie-wciskamy

Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.

HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien

Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).

Skipeprs Hell Week

Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.

HELL-WEEK-tu-sie-wciskamy

Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.

HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien

Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).

Skipeprs Hell Week

Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze.

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC

Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze.

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC

WAŻNE INFORMACJE O PROGRAMIE
naszych kursów i szkoleń żeglarskich

W przeciwieństwie do standardowych kursów żeglarskich, nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych zacumowanych jachtów), ani w portach z dużą ilością miejsca naprzeciw pomostu. Do minimum ograniczamy także banalne cumowania longside.

Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry”, bez steru strumieniowego oraz symulując awarię sterociągów itp. (patrz filmy poniżej).

W przeciwieństwie do standardowych kursów żeglarskich, nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych zacumowanych jachtów), ani w portach z dużą ilością miejsca naprzeciw pomostu. Do minimum ograniczamy także banalne cumowania longside.

Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry”, bez steru strumieniowego oraz symulując awarię sterociągów itp. (patrz filmy poniżej).

INSTRUKTORZY Z GÓRNEJ PÓŁKI
na naszych kursach żeglarskich

INSTRUKTORZY Z GÓRNEJ PÓŁKI
na naszych kursach żeglarskich

Andrzej Trojanek instruktor Blue Water Club

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata. Leading skipper (koordynator) licznych komercyjnych flotylli żeglarskich (w tym na blisko 150 osób naraz).

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami na STS Fryderyku Chopinie. Obsługiwał też festiwale żeglarskie Kieler Woche, Hanse Sail i Baltic Sail.

Zapalony backpacker i kitesurfer. W ostatnich latach widziany m.in. w Laosie, Kambodży, Tajlandii, Malezji, Wietnamie, na Filipinach, w Brazylii, Rumunii, Czarnogórze, na Islandii, Malcie… (lista jest długa)

Andrzej Trojanek instruktor Blue Water Club

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata. Leading skipper (koordynator) licznych komercyjnych flotylli żeglarskich (w tym na blisko 150 osób naraz).

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami na STS Fryderyku Chopinie. Obsługiwał też festiwale żeglarskie Kieler Woche, Hanse Sail i Baltic Sail.

Zapalony backpacker i kitesurfer. W ostatnich latach widziany m.in. w Laosie, Kambodży, Tajlandii, Malezji, Wietnamie, na Filipinach, w Brazylii, Rumunii, Czarnogórze, na Islandii, Malcie… (lista jest długa)

Skippers Hell Week kurs żeglarski
Skippers Hell Week kurs żeglarski

KURSY ŻEGLARSKIE BEZ MYDLENIA OCZU I OBIETNIC BEZ POKRYCIA

    Można na "własnej skórze" doświadczyć schodzenia z muringów, problemów z kotwicą, zasymulować brak steru czy silnika. Po kursie miejsca, które wcześniej były niewyobrażalne do manewrowania nagle stają się "ogromnym" parkingiem z mnóstwem miejsca. Blok wykładów pozwala ustrukturyzować praktyczną wiedzę nabytą w ciągu dnia, przeanalizować błędy i manewry oraz porusza wiele aspektów współpracy z załogą, firmą czarterową, których znajomość może znacznie ułatwić życie skipperowi. Zdecydowanie polceam.
October 30, 2018
    Byłem na Skipper's Hell Week. Polecam! Mieliśmy możliwość wykonywania pod okiem Andrzeja manewrów ciasnego parkowania przy silnym wietrze, czego wcześniej bym się w życiu nie odważył na wyczarterowanym przez siebie jachcie. Komfort psychiczny, że w razie usterki nie ponosisz odpowiedzialności - bezcenny 🙂
October 29, 2018
    Świetny wyjazd, niezliczona ilość ćwiczeń praktycznych w ciasnej marinie, a do tego wykłady teoretyczne nie tylko z żeglarstwa ale także np. z psychologicznych aspektów współpracy z załogą. W trakcie zajęć teoretycznych wykładowca omówił z nami także dużą porcję rzeczywistych trudnych ze względu na warunki manewrów z którymi musiał się spotkać. Forma burzy mózgów w trakcie ich omawiania daje uczestnikom możliwość popełniania błędów bez niszczenia jachtu... 🙂 Zdecydowanie polecam ten rejs każdemu kto chciał by poszerzyć swoją wiedzę w szeroko pojętym zakresie Skipperskim.
April 20, 2018
    Można na "własnej skórze" doświadczyć schodzenia z muringów, problemów z kotwicą, zasymulować brak steru czy silnika. Po kursie miejsca, które wcześniej były niewyobrażalne do manewrowania nagle stają się "ogromnym" parkingiem z mnóstwem miejsca. Blok wykładów pozwala ustrukturyzować praktyczną wiedzę nabytą w ciągu dnia, przeanalizować błędy i manewry oraz porusza wiele aspektów współpracy z załogą, firmą czarterową, których znajomość może znacznie ułatwić życie skipperowi. Zdecydowanie polceam.
October 30, 2018
    Byłem na Skipper's Hell Week. Polecam! Mieliśmy możliwość wykonywania pod okiem Andrzeja manewrów ciasnego parkowania przy silnym wietrze, czego wcześniej bym się w życiu nie odważył na wyczarterowanym przez siebie jachcie. Komfort psychiczny, że w razie usterki nie ponosisz odpowiedzialności - bezcenny 🙂
October 29, 2018
    Świetny wyjazd, niezliczona ilość ćwiczeń praktycznych w ciasnej marinie, a do tego wykłady teoretyczne nie tylko z żeglarstwa ale także np. z psychologicznych aspektów współpracy z załogą. W trakcie zajęć teoretycznych wykładowca omówił z nami także dużą porcję rzeczywistych trudnych ze względu na warunki manewrów z którymi musiał się spotkać. Forma burzy mózgów w trakcie ich omawiania daje uczestnikom możliwość popełniania błędów bez niszczenia jachtu... 🙂 Zdecydowanie polecam ten rejs każdemu kto chciał by poszerzyć swoją wiedzę w szeroko pojętym zakresie Skipperskim.
April 20, 2018
Opinie o Akademii Skipperów - Skippers HELL WEEK Blue Water Clubu
Opinie o Akademii Skipperów - Skippers HELL WEEK Blue Water Clubu

Źródło: Facebook Messenger, Sebastian T. – Skippers HELL WEEK październik 2018
(konwersacja z instruktorem po kursie na skippera)

SZKOLENIE ŻEGLARSKIE NA PRÓBĘ
GRATIS

Kurs zeglarski Blue Water Club-u na probe - gwarancja, zwrot

Tak, tak, jesteśmy tak pewni jakości naszych kursów, że od teraz na każdych weekendowych warsztatach STORM RIDER dajemy Wam możliwość rezygnacji po pierwszej godzinie i zwrotu wpłaty jeżeli uznaci, że to jednak nie to czego się spodziewaliście! 🙂

* liczba miejsc dostępnych w tej opcji jest ograniczona, należy zgłosić taką chęć przy zapisie na kurs

SZKOLENIE ŻEGLARSKIE NA PRÓBĘ
GRATIS

Kurs zeglarski Blue Water Club-u na probe - gwarancja, zwrot

Tak, tak, jesteśmy tak pewni jakości naszych kursów, że od teraz na każdych weekendowych warsztatach STORM RIDER dajemy Wam możliwość rezygnacji po pierwszej godzinie i zwrotu wpłaty jeżeli uznaci, że to jednak nie to czego się spodziewaliście! 🙂

* liczba miejsc dostępnych w tej opcji jest ograniczona, należy zgłosić taką chęć przy zapisie na kurs

PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO

Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC

PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO

Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC

WYGRAJ ZNIŻKĘ NA SZKOLENIE ŻEGLARSKIE

Kursy-zeglarskie-Skippers-Hell-Week-Blue-Water-Club-brain-storming-kotwiczenie1big
Wpływasz jachtem do zatoczki w której teoretycznie nie da się zakotwiczyć (zbyt głęboko, zbyt płytko, za mało miejsca na rotację, za blisko brzegu, itp.) a wszystkie miejsca w porcie są już zajęte (patrz rysunek). CO ROBISZ? Najciekawsze, najskuteczniejsze i najśmieszniejsze odpowiedzi (wpisujcie w komentarzach tutaj: ODPOWIEDZI DO ZADANIA) nagrodzimy zniżkami na nasze kursy żeglarskie i warsztaty weekendowe.
* na naszych kursach ćwiczymy w praktyce m.in. liczne nietypowe manewry kotwiczenia (także w porcie) zwłaszcza przy trudnych warunkach wiatrowych oraz sposoby radzenia sobie w przypadku skomplikowanych rodzajów zaplątania się kotwicą w łańcuchy i kotwice innych jachtów oraz zakleszczenia kotwicy o różne elementy podwodne.
Chcesz abyśmy dali Ci znać o kolejnych ciekawych zadaniach/brain stormingach tego typu? Wpisz poniżej swój adres e-mail a dodamy Cię do naszej grupy szkoleniowej  (nie mylić z naszym ogólnym Newsletterem – jeśli jesteś zapisany na ogólny Newsletter a nie zapiszesz się do grupy szkoleniowej poniżej, nie otrzymasz tych informacji). Obowiązuje polityka prywatności, możesz samodzielnie wypisać się w każdej chwili.

WEBINARY

Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.

Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.

WYBIERZ KURS ŻEGLARSKI
webinar lub szkolenie weekendowe

Skippers HELL WEEK (Level PRO)
kwiecień: 10-17.04.2021 oraz 17-24.04.2021
październik: 09-16.10.2021,  16-23.10.2021, 23-30.10.2021

Skippers Hell Week kurs żeglarski

Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera. Kliknij aby dowiedzieć się więcej:

Kurs od 10.04.2021
Kurs od 17.04.2021
Kurs od 09.10.2021
Kurs od 16.10.2021
Kurs od 23.10.2021

Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików
(Level PRO)
17-24.04.2021 oraz 16-23.10.2021

Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropikow - kurs zeglarski na katamaranie

Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie. Takiego szkolenia na skippera na katamaranie nie organizuje nikt inny w Polsce.

Kurs od 17.04.2021
Kurs od 16.10.2021

STORM RIDER (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
18-20h zajęć w 2 dni, terminy poniżej

Strom Rider - weekendowy kurs żeglarski

Warsztaty interaktywne, brain stormingi, case study, wykłady. Wszystko jak na Skippers HELL WEEK-u tyle, że bez manewrówki na wodzie. Wyjątkowy kurs żeglarski, inny niż inne. Dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 weekend):

12-13.12.2020 – tylko ONLINE
16-17.01.2021 – do wyboru: KATOWICE (stacjonarnie) lub ONLINE
06-07.03.2021 – do wyboru: WROCŁAW (stacjonarnie) lub ONLINE
20-21.03.2021 – do wyboru: GDYNIA (stacjonarnie) lub ONLINE

Docking Master (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
9 godzin i kilkadziesiąt zadań w 1 dzień, terminy poniżej

Kurs żeglarski - Docking Master

Podczas 9 godzin kursu (cała sobota) przejdziemy przez KILKADZIESIĄT przypadków manewrowych wspólnie analizując sytuację i wymyślając na tablicy rozwiązania (aby pobudzić Was do myślenia i pozwolić Wam popełniać błędy „na sucho” a nie tylko zmuszać do wielu godzin słuchania wykładu, który oczywiście też najpierw będzie przed każdym przypadkiem). Dodatkowo, rozłożymy na czynniki pierwsze 25 czynników wpływających na Twoje manewry w porcie (link do pełnego programu poniżej).

Wyjątkowy kurs żeglarski dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 sobota):

20.03.2021 – do wyboru: WARSZAWA (stacjonarnie) lub ONLINE
15.05.2021 – do wyboru: KRAKÓW (stacjonarnie) lub ONLINE

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja
Webinar ONLINE, 18.02.2021

Silnik

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana propelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny – rezerwacja

Zacieśniona cyrkulacja (Level PRO)
Webinar ONLINE, 22.02.2021

Webinar żeglarski

Czy znasz wszystkie 3 RODZAJE zacieśnionej cyrkulacji? Co to są parametry kąta, czasu odrzutu i czasu startu NIEZBĘDNE do uwzględnienia w trakcie manewrów w ciasnych portach przy wietrze 6-7 B? Kiedy i PO CO odkręcamy ster na przeciwną burtą, kiedy „na zero” a kiedy lepiej go nie dotykać (i dlaczego większość instruktorów na kursach tłumaczy to byle jak albo wcale)?

Szczegóły i zapisy: Webinar – rezerwacja

Muringi – część I
Manewry awaryjne i wycinanie lin ze śruby
Webinar ONLINE
23.02.2021 godzina 21:45

Skipeprs Hell Week

Podczas webinaru przejdziemy szczegółowo przez procedurę samodzielnego wycinania lin wkręconych w śrubę (filmy już czekają), bo może Ci się to przydarzyć z różnych powodów np. już przy samej kei i to niekoniecznie z Twojej winy (nie zawsze można wynająć nurka, plus zawsze lepiej zatrzymać 150 EUR za jego usługi w kieszeni).

Omówimy też sprawy związane z manewrowaniem po zaczepieniu w porcie o muringi przy dojściu/odejściu od kei i to jak się wtedy ratować ZANIM wpadniemy na inne jachty (i jak to zrobić aby nie wkręcić sobie muringów w śrubę).

Szczegóły i zapisy: Muringi, część I – 23.02

Muringi – część II
Manewry awaryjne + DODATKI
Webinar ONLINE
23.02.2021 godzina 20:00

Kurs żeglarski - Skippers Hell Week
Kontynuacja tematów z pierwszej części webinaru – omówimy sprawy związane z manewrowaniem po zaczepieniu w porcie o muringi przy dojściu/odejściu od kei (tym razem przy silnym dopychającym wietrze) i to jak się wtedy ratować ZANIM wylądujemy zdryfowani na inne jachty (i jak to zrobić aby nie wkręcić sobie muringów w śrubę). Dodatkowo przeanalizujemy to, co zrobić jeśli jednak wiatr nas zdryfuje.
Odpowiemy również na pytania:
  • Jak ocenić czy przepłyniemy nad muringiem w trakcie manewru?
  • Kiedy i jako można przepłynąć nad muringiem „na chama”?
  • W jaki sposób dowiedzieć się którą częścią podwodną (lub kilkoma) opieramy się o muring (lub kilka muringów) bez schodzenia pod wodę?

Szczegóły i zapisy: Muringi, część II – rezerwacja

Muringi część III
Manewry HARD i PRO oraz tajne triki zawodowców
Webinar ONLINE odcinek 1 z 2 (24.02.2021)

Kurs żeglarski - Skippers Hell Week

Co to jest „Friendly Fire” w odniesieniu do cumowania w porcie, i dlaczego inny manewrujący jacht może spowodować, że wkręcisz sobie muring w śrubę będąc już raptem 2 metry od kei (czyli dlaczego nie wystarczy pilnować tylko swojej załogi i swojego jachtu).
W jaki sposób zwiększyć tymczasowo zanurzenie muringu, o który zahaczyliśmy jachtem, bez konieczności schodzenia z jachtu lub proszenia kogoś o pomoc (serio, to da się zrobić aby przepłynąć nad nim kilem/sterem)?
Co to jest „twist muringowy” i jak go używać w sposób kontrolowany aby nie dopuścić do zdryfowania na dzioby innych jednostek po zahaczeniu o muring w trakcie manewru przy silnym wietrze. Jakie niebezpieczeństwa wiążą się ze stosowaniem tej ryzykownej techniki. Kiedy nie należy jej próbować?
Jak zrobić overholung jachtu zdryfowanego przez silny wiatr na dzioby i muringi innych jachtów (gdy możemy używać silnika oraz gdy nie możemy go używać z powodu ryzyka wkręcenia muringów w śrubę)? Po co to w ogóle robić kiedy próbujemy uwolnić jacht po zdryfowaniu?
Dlaczego NIE NALEŻY patrzeć z pokładu jachtu pod wodę, mijając muringi innych jachtów (błędy w ocenie szans przepłynięcia nad muringiem)?
Jak wydostać jacht z zakleszczenia po zdryfowaniu między dzioby i muringi innych jednostek (przy dopychającym wietrze) bez użycia lin z brzegu (lub asysty portu) i bez udziału osób z innych jachtów, jeżeli ma on niekorzystny efekt śruby (2 wersje działania: „kombinacja złożona” oraz „opcja dla zawodowców”) a jak jeżeli jacht ma korzystny efekt śruby?
Jaka jest w 100% skuteczna metoda na podchodzenie do kei i łapanie muringu, tak aby nie wkręcił się on w śrubę, BEZ KONIECZNOŚCI wrzucania biegu na luz przy silnym dopychającym wietrze od dziobu (i dlaczego na większości kursów tego nie uczą)?
Co to jest „wielokrotna korekta” w ramach „manewrów złożonych” oraz „S-slide” i jak to wykorzystywać przy skrajnie trudnych manewrach portowych?
Jak w pojedynkę (bez załogi i asysty obsługi portu innej niż podanie muringu) zacumować jacht przy kei z muringami przy dopychającym wietrze od dziobu (gdy opcja longside odpada)?

Szczegóły i zapisy: Muringi, część III – rezerwacja

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część I
Webinar ONLINE
02.03.2021 godzina 18:00

Silnik

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny część I – rezerwacja

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część II
Webinar ONLINE
02.03.2021 godzina 20:00

SilniK

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny część II – rezerwacja

Niezbędnik skippera (co zabrać na rejs w wersji PRO)
Webinar ONLINE
03.03.2021

Niezbednik skippera

Ile razy okazywało się już, że jedna dodatkowa rzecz w worku żeglarskim mogła uratować Ci rejs (i nie mamy na myśli skrzynki narzędziowej)? Chcesz skutecznie planować zawartość swojej skipperskiej „wyprawki” jachtowej ale nie lubisz przepłacać za zbędne gadżety (serio, nie potrzebujesz noktowizora ani dalmierza…)? Zastanawiasz się kiedy przyda Ci się wojskowa  latarka-szperacz a kiedy raczej kabel jack-jack? Wychodzisz z założenia, że „lepiej nosić niż się prosić” ale nie w smak Ci inwestowanie w dodatkowy bagaż podręczny? Chcesz wiedzieć jak skutecznie spakować siebie i „graty” w 8 kg bagażu na 2 miesiące rejsu?  Zapraszamy na nasz kolejny mini webinar dla skipperów!

Szczegóły i zapisy: Webinar – Niezbędnik skippera

Silniki zaburtowe
(AWARIE)

Webinar ONLINE
10.03.2021

Webinar żeglarski

Jak reanimować zużytą świecę zapłonową gdy nie masz zapasowej i jak w ogóle się do niej dostać? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu jachtowego lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika zaburtowego? Co zrobić gdy silnik gaśnie z powodu wody w paliwie?
Jak wymienić zerwany klin śruby i czym go zastąpić gdy nie masz pod ręką nowego a do sklepu daleko? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika? Dlaczego większość problemów z silnikami zaburtowymi wynika z lenistwa skippera podczas check-iniu oraz z nieprawidłowej ich obsługi w trakcie rejsu (oraz jak robić to DOBRZE czyli tak by mieć problem z głowy :-)?

Szczegóły i zapisy: Silniki zaburtowe (AWARIE) – rezerwacja

Ekstrema medyczne na jachcie z Dr. Pauliną Świrydo, część I
Wypadki i sytuacje skrajne bez cenzury
Webinar ONLINE (11.03.2021)
-> w ramach cyklu „Medycyna żeglarska”

Ekstrema
Tylko dla osób o mocnych nerwach. Pierwszy webinar z cyklu „Medycyna żeglarska” z żeglarką i lekarzem pogotowia ratunkowego oraz anestezjologii i intensywnej terapii w jednym. Tematem przewodnim cyklu będzie radzenie sobie w sytuacji braku możliwości dotarcia do profesjonalnej pomocy medycznej (na oceanie, na tratwie ratunkowej, w ciężkim sztormie, w dzikich krajach tropikalnych lub arktycznych, na bezludnej wyspie itp.). Oczywiście poruszymy na nim także zagadnienia mniej hardcorowe, czyli te związane z tym co robić jeśli jednak do szpitala nie jest aż tak daleko albo można wezwać helikopter ratunkowy.
Podczas cyklu przeanalizujemy szereg zagadnień związanych z pierwszą, „druga” i „trzecią” pomocą medyczną udzielaną w warunkach rejsowych w zależności od Waszej wiedzy i doświadczenia. Pierwszy z webinarów,  dotyczył będzie sytuacji niewyobrażalnie podbramkowych wcielimy się w rolę pogromców (albo „potwierdzaczy”) mitów i odpowiemy m.in. na pytania:
Czy w sytuacji skrajnej naprawdę można zjeść człowieka (pomijając aspekty moralne, prawne i religijne)?
Czy da się amputować sobie samemu nogę z martwicą przy pomocy tępego scyzoryka i bez znieczulenia?
Czy w przypadku urwania nogi przez wybuch gazu naprawdę należy ją wypalić gorącym nożem jak na filmach o piratach?
Czy gdy skończy się woda na tratwie, naprawdę można pić własny mocz?
Co zrobić ze zwęgloną na ciele skórą i oparzeniami po pożarze na jachcie?
Oraz wiele wiele więcej…

Szczegóły i zapisy: Webinar – rezerwacja

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część I
Webinar ONLINE
31.03.2021 godzina 20:00

Silnik

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny część I – rezerwacja

Skippers HELL WEEK (Level PRO)
kwiecień: 10-17.04.2021 oraz 17-24.04.2021
październik: 09-16.10.2021,  16-23.10.2021, 23-30.10.2021

Skippers Hell Week kurs żeglarski

Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera. Kliknij aby dowiedzieć się więcej:

Kurs od 10.04.2021
Kurs od 17.04.2021
Kurs od 09.10.2021
Kurs od 16.10.2021
Kurs od 23.10.2021

Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików (Level TROPIC)
17-24.04.2021
oraz 16-23.10.2021

Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropikow - kurs zeglarski na katamaranie

Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie. Takiego szkolenia na skippera na katamaranie nie organizuje nikt inny w Polsce.

Kurs od 17.04.2021
Kurs od 16.10.2021

STORM RIDER (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
18-20h zajęć w 2 dni, terminy poniżej

Strom Rider - weekendowy kurs żeglarski

Warsztaty interaktywne, brain stormingi, case study, wykłady. Wszystko jak na Skippers HELL WEEK-u tyle, że bez manewrówki na wodzie. Wyjątkowy kurs żeglarski, inny niż inne. Dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 weekend):

12-13.12.2020 – tylko ONLINE
16-17.01.2021 – do wyboru: KATOWICE (stacjonarnie) lub ONLINE
06-07.03.2021 – do wyboru: WROCŁAW (stacjonarnie) lub ONLINE
20-21.03.2021 – do wyboru: GDYNIA (stacjonarnie) lub ONLINE

Docking Master (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
9 godzin i kilkadziesiąt zadań w 1 dzień, terminy poniżej

Kurs żeglarski - Docking Master

Podczas 9 godzin kursu (cała sobota) przejdziemy przez KILKADZIESIĄT przypadków manewrowych wspólnie analizując sytuację i wymyślając na tablicy rozwiązania (aby pobudzić Was do myślenia i pozwolić Wam popełniać błędy „na sucho” a nie tylko zmuszać do wielu godzin słuchania wykładu, który oczywiście też najpierw będzie przed każdym przypadkiem). Dodatkowo, rozłożymy na czynniki pierwsze 25 czynników wpływających na Twoje manewry w porcie (link do pełnego programu poniżej).

Wyjątkowy kurs żeglarski dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 sobota):

20.03.2021 – do wyboru: WARSZAWA (stacjonarnie) lub ONLINE
15.05.2021 – do wyboru: KRAKÓW (stacjonarnie) lub ONLINE

Zacieśniona cyrkulacja (Level PRO)
Webinar ONLINE, 22.02.2021

Webinar żeglarski

Czy znasz wszystkie 3 RODZAJE zacieśnionej cyrkulacji? Co to są parametry kąta, czasu odrzutu i czasu startu NIEZBĘDNE do uwzględnienia w trakcie manewrów w ciasnych portach przy wietrze 6-7 B? Kiedy i PO CO odkręcamy ster na przeciwną burtą, kiedy „na zero” a kiedy lepiej go nie dotykać (i dlaczego większość instruktorów na kursach tłumaczy to byle jak albo wcale)?

Szczegóły i zapisy: mini webinar – rezerwacja miejsca

Muringi – część I 
Manewry awaryjne i wycinanie lin ze śruby
Webinar ONLINE
23.02.2021 godzina 21:45

Skipeprs Hell Week

Podczas webinaru przejdziemy szczegółowo przez procedurę samodzielnego wycinania lin wkręconych w śrubę (filmy już czekają), bo może Ci się to przydarzyć z różnych powodów np. już przy samej kei i to niekoniecznie z Twojej winy (nie zawsze można wynająć nurka, plus zawsze lepiej zatrzymać 150 EUR za jego usługi w kieszeni).

Omówimy też sprawy związane z manewrowaniem po zaczepieniu w porcie o muringi przy dojściu/odejściu od kei i to jak się wtedy ratować ZANIM wpadniemy na inne jachty (i jak to zrobić aby nie wkręcić sobie muringów w śrubę).

Szczegóły i zapisy: Muringi, część I – 23.02

Muringi – część II 
Manewry awaryjne + DODATKI
Webinar ONLINE, 23.02.2021
godzina 20:00

Kurs żeglarski - Skippers Hell Week
Kontynuacja tematów z pierwszej części webinaru – omówimy sprawy związane z manewrowaniem po zaczepieniu w porcie o muringi przy dojściu/odejściu od kei (tym razem przy silnym dopychającym wietrze) i to jak się wtedy ratować ZANIM wylądujemy zdryfowani na inne jachty (i jak to zrobić aby nie wkręcić sobie muringów w śrubę). Dodatkowo przeanalizujemy to, co zrobić jeśli jednak wiatr nas zdryfuje.
Odpowiemy również na pytania:
  • Jak ocenić czy przepłyniemy nad muringiem w trakcie manewru?
  • Kiedy i jako można przepłynąć nad muringiem „na chama”?
  • W jaki sposób dowiedzieć się którą częścią podwodną (lub kilkoma) opieramy się o muring (lub kilka muringów) bez schodzenia pod wodę?

Szczegóły i zapisy: Muringi, część II – rezerwacja

Muringi część III
Manewry HARD i PRO oraz tajne triki zawodowców
Webinar ONLINE odcinek 1 z 2 (24.02.2021)

Kurs żeglarski - Skippers Hell Week

Co to jest „Friendly Fire” w odniesieniu do cumowania w porcie, i dlaczego inny manewrujący jacht może spowodować, że wkręcisz sobie muring w śrubę będąc już raptem 2 metry od kei (czyli dlaczego nie wystarczy pilnować tylko swojej załogi i swojego jachtu).
W jaki sposób zwiększyć tymczasowo zanurzenie muringu, o który zahaczyliśmy jachtem, bez konieczności schodzenia z jachtu lub proszenia kogoś o pomoc (serio, to da się zrobić aby przepłynąć nad nim kilem/sterem)?
Co to jest „twist muringowy” i jak go używać w sposób kontrolowany aby nie dopuścić do zdryfowania na dzioby innych jednostek po zahaczeniu o muring w trakcie manewru przy silnym wietrze. Jakie niebezpieczeństwa wiążą się ze stosowaniem tej ryzykownej techniki. Kiedy nie należy jej próbować?
Jak zrobić overholung jachtu zdryfowanego przez silny wiatr na dzioby i muringi innych jachtów (gdy możemy używać silnika oraz gdy nie możemy go używać z powodu ryzyka wkręcenia muringów w śrubę)? Po co to w ogóle robić kiedy próbujemy uwolnić jacht po zdryfowaniu?
Dlaczego NIE NALEŻY patrzeć z pokładu jachtu pod wodę, mijając muringi innych jachtów (błędy w ocenie szans przepłynięcia nad muringiem)?
Jak wydostać jacht z zakleszczenia po zdryfowaniu między dzioby i muringi innych jednostek (przy dopychającym wietrze) bez użycia lin z brzegu (lub asysty portu) i bez udziału osób z innych jachtów, jeżeli ma on niekorzystny efekt śruby (2 wersje działania: „kombinacja złożona” oraz „opcja dla zawodowców”) a jak jeżeli jacht ma korzystny efekt śruby?
Jaka jest w 100% skuteczna metoda na podchodzenie do kei i łapanie muringu, tak aby nie wkręcił się on w śrubę, BEZ KONIECZNOŚCI wrzucania biegu na luz przy silnym dopychającym wietrze od dziobu (i dlaczego na większości kursów tego nie uczą)?
Co to jest „wielokrotna korekta” w ramach „manewrów złożonych” oraz „S-slide” i jak to wykorzystywać przy skrajnie trudnych manewrach portowych?
Jak w pojedynkę (bez załogi i asysty obsługi portu innej niż podanie muringu) zacumować jacht przy kei z muringami przy dopychającym wietrze od dziobu (gdy opcja longside odpada)?

Szczegóły i zapisy: Muringi, część III – rezerwacja

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część II
Webinar ONLINE, 02.03.2021 godzina 20:00

SilniK

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny część II – rezerwacja

Niezbędnik skippera (co zabrać na rejs w wersji PRO)
Webinar ONLINE, 03.03.2021

Niezbednik skippera

Ile razy okazywało się już, że jedna dodatkowa rzecz w worku żeglarskim mogła uratować Ci rejs (i nie mamy na myśli skrzynki narzędziowej)? Chcesz skutecznie planować zawartość swojej skipperskiej „wyprawki” jachtowej ale nie lubisz przepłacać za zbędne gadżety (serio, nie potrzebujesz noktowizora ani dalmierza…)? Zastanawiasz się kiedy przyda Ci się wojskowa  latarka-szperacz a kiedy raczej kabel jack-jack? Wychodzisz z założenia, że „lepiej nosić niż się prosić” ale nie w smak Ci inwestowanie w dodatkowy bagaż podręczny? Chcesz wiedzieć jak skutecznie spakować siebie i „graty” w 8 kg bagażu na 2 miesiące rejsu?  Zapraszamy na nasz kolejny mini webinar dla skipperów!

Szczegóły i zapisy: Webinar – Niezbędnik skippera

Silniki zaburtowe (AWARIE)
Webinar ONLINE, 10.03.2021

Webinar żeglarski

Jak reanimować zużytą świecę zapłonową gdy nie masz zapasowej i jak w ogóle się do niej dostać? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu jachtowego lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika zaburtowego? Co zrobić gdy silnik gaśnie z powodu wody w paliwie? Jak wymienić zerwany klin śruby i czym go zastąpić gdy nie masz pod ręką nowego a do sklepu daleko? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika? Dlaczego większość problemów z silnikami zaburtowymi wynika z lenistwa skippera podczas check-iniu oraz z nieprawidłowej ich obsługi w trakcie rejsu (oraz jak robić to DOBRZE czyli tak by mieć problem z głowy :-)?

Szczegóły i zapisy: Silniki zaburtowe (AWARIE) – rezerwacja

Ekstrema medyczne na jachcie z Dr. Pauliną Świrydo, część I
Wypadki i sytuacje skrajne bez cenzury
Webinar ONLINE (11.03.2021)
-> w ramach cyklu „Medycyna żeglarska”

Ekstrema
Tylko dla osób o mocnych nerwach. Pierwszy webinar z cyklu „Medycyna żeglarska” z żeglarką i lekarzem pogotowia ratunkowego oraz anestezjologii i intensywnej terapii w jednym. Tematem przewodnim cyklu będzie radzenie sobie w sytuacji braku możliwości dotarcia do profesjonalnej pomocy medycznej (na oceanie, na tratwie ratunkowej, w ciężkim sztormie, w dzikich krajach tropikalnych lub arktycznych, na bezludnej wyspie itp.). Oczywiście poruszymy na nim także zagadnienia mniej hardcorowe, czyli te związane z tym co robić jeśli jednak do szpitala nie jest aż tak daleko albo można wezwać helikopter ratunkowy.
Podczas cyklu przeanalizujemy szereg zagadnień związanych z pierwszą, „druga” i „trzecią” pomocą medyczną udzielaną w warunkach rejsowych w zależności od Waszej wiedzy i doświadczenia. Pierwszy z webinarów,  dotyczył będzie sytuacji niewyobrażalnie podbramkowych wcielimy się w rolę pogromców (albo „potwierdzaczy”) mitów i odpowiemy m.in. na pytania:
Czy w sytuacji skrajnej naprawdę można zjeść człowieka (pomijając aspekty moralne, prawne i religijne)?
Czy da się amputować sobie samemu nogę z martwicą przy pomocy tępego scyzoryka i bez znieczulenia?
Czy w przypadku urwania nogi przez wybuch gazu naprawdę należy ją wypalić gorącym nożem jak na filmach o piratach?
Czy gdy skończy się woda na tratwie, naprawdę można pić własny mocz?
Co zrobić ze zwęgloną na ciele skórą i oparzeniami po pożarze na jachcie?
Oraz wiele wiele więcej…

Szczegóły i zapisy: Webinar – rezerwacja

Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część I
Webinar ONLINE, 31.03.2021 godzina 20:00

Silnik

Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:

– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.

Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.

Szczegóły i zapisy: Silniki stacjonarny część I – rezerwacja

Real Sailor
kurs na patent żeglarza jachtowego
18.08-31.08.2019

W ostatnich latach niestety bardzo spadł poziom szkolenia na patent żeglarza jachtowego, co widać co chwilę na wodzie… Nie zgadzamy się z taką ,,byle jakością’’ i szkoleniami które trwają 3 dni i w zasadzie są tylko formą sprzedaży uprawnień… Na naszych kursach celowo nie robimy ,,masówki’’. Zależy nam bardziej na tym żeby dobrze wyszkolić małą grupę Żeglarzy (tych przez duże Ż) niż żeby „na odwal się” pseudo wyszkolić i „obdarować” patentem co roku kilkuset nowych pseudo żeglarzy… Szczegóły: Real Sailor

Blue Water Club

POZNAJMY SIĘ

Nagrody i wyróżnienia

Laur Konsumenta za rejsy morskie

Gwarancja stysfakcji

94%

uczestników ocenia nas co najmniej na 5/6
(dane z badań ankietowych za lata 2008-2014)

Dzień Dobry TVN

Opowieści o rejsach morskich pod żaglami

Rozmowy z Blue Water Club-em

Wspieramy Pajacyka

1 rejs - 1 obiad (akcja Pajacyk)

1 UCZESTNIK = 1 OBIAD
od każdego zakupionego przez Was miejsca na naszym rejsie lub kursie przekazujemy część wpłaty na zakup obiadu dla potrzebującego dziecka

Rejsy i kursy przyjazne środowisku

Rejsy przyjazne środowisku

OCENY UCZESTNIKÓW

Opinie uczestników rejów morskich Blue Water Clubu
Oceny klientów rejów morskich Blue Water Clubu

AKTUALNOŚCI NA TEMAT
rejsów i kursów żeglarskich
oraz czarterów jachtów

Facebook logo
Instagram logo