Zaawansowany kurs żeglarski
Skippers Hell Week

WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.
Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły,
ceny, terminy, dokładny program, itp. Znajdziesz je pod zdjęciami poniżej.

WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.

Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły, ceny, terminy, itp. Znajdziesz je pod zdjęciami poniżej.

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC
Skippers-HELL-WEEK-akademia-skipperow-blue-water-club
Skippers Hell Week BWC Akademia Skipperów

ZAŁOŻENIA I INNE SZCZEGÓŁY KURSU SHW

W trakcie Skippers Hell Week-u poznasz profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera.

Podczas kursu ćwiczymy w MARINIE a nie w ŁATWYM PORCIE. Niby to samo a jednak różnica jest OGROMNA. Na wielu stadardowych kursach, manewry portowe odbywają się bowiem poza ciasną mariną jachtową – w portach miejskich (zwłaszcza przy silniejszym wietrze), lub jeśli są realizowane w marinach to w ich szerokich częściach (keje zewnętrzne, miejsca na końcach kei, pomosty typu T-head, keje do stawania logside a nie rufą do pirsu, itp.), czyli tam gdzie jest mało jachtów naprzeciw naszego pomostu, lub nie ma ich wcale a dodatkowo, jest tam dużo przestrzeni naprzeciw pomostu lub po bokach). Takie warunki sprawdzają się na kursach dla początkujących skipperów ale nie dają możliwości nauki trudniejszych manewrów.

Szczegółowy program znajdziesz nieco niżej.

UWAGA – na jachcie będzie MAX. 6 kursantów = brak „kolejki do steru”

Liczba godzin manewrów PORTOWYCH (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boji, itp. lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie związane z cumowaniem): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).

Liczba godzin WIECZORNYCH/NOCNYCH wykładów: około 3-5 h dziennie (w niektórych terminach część wieczorami, część online). Na naszych kursach nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania po marinie.

MIEJSCE KURSU: Chorwacja

WYMAGANIA:

Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent JSM (lub podobny). W szczególnych przypadkach akceptujemy patent żeglarza jachtowego (zapytaj nas o szczegóły).

Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) – płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar

JACHT PODCZAS KURSU ŻEGLARSKIEGO SHW

Podczas kursu Skippers Hell Week będziesz ćwiczyć na DUŻYM JACHCIE a nie na 34-41 stopowym maleństwie. Bedzie to typowy, 43-48 stopowy czarterowy monohull, czyli taki, na którym odbędziesz zapewne 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44, itp.). Na mniejszych jachtach owszem, można łatwiej nauczyć się manewrów, ale później zderzysz się ze ścianą, wynajmując coś większego i wygodniejszego, gdyż nagle okaże się, że „autobusem” manewruje się jednak inaczej niż „minivanem”, zwłaszcza bez steru strumieniowego (bo go nie ma, bo się popsuł lub „zagotował”, bo przy silnym wietrze i tak zbytnio nie pomaga, itd.).

INSTRUKTOR PROWADZĄCY KURS ŻEGLARSKI SHW

Andrzej vel "Jędras" - instruktor Blue Water Club

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.

Andrzej vel "Jędras" - instruktor Blue Water Club

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.

PROGRAM SZKOLENIA ŻEGLARSKIEGO SHW

Program zawiera MIĘDZY INNYMI (łącznie część praktyczna i warsztatowo-wykładowa):

DZIAŁ I – TRUDNE MANEWRY PORTOWE, TAKŻE W WARUNKACH SZTORMOWYCH (ćwiczenia w praktyce – na wodzie a nie tylko na tablicy wykładowej!)

– zasady profesjonalnego manewrowania jachtem W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (także manewry cumownicze w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, manewry cumownicze przy silnym bocznym wietrze, rozplątywanie kotwic w porcie, metody cumowania do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, itp.)

– specyfika manewrowania w portach śródziemnomorskich (manewry cumownicze w portach, w których nie ma ani jednego wolnego miejsca [DA SIĘ!], sposoby cumowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić, aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji (w tym obroty z wjazdem miedzy dzioby i muringi innych jachtów oraz radzenie sobie z efektem śruby odrzucającym rufę przy zatrzymaniu o 70 stopni i silnym dryfie przy podejściu do kei – ćwiczenia W PRAKTYCE NA WODZIE, W PORCIE a nie tylko na sali wykładowej lub poza portem), podejścia do kei rufą (dziesiątki wariantów, w praktyce na wodzie w ciasnym porcie, codziennie od rana do zmroku) z wykorzystaniem muringów oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi muringowych). Dla chętnych – praktyczne ćwiczenia przypominające z cumowania longside (patrz uwagi w górnej części opisu kursu) także przy silnym odpychającym/dopychającym/bocznym wietrze w ciasnych miejscach między jachtami i muringami.

DZIAŁ II – RATOWANIE JACHT ZDRYFOWANEGO NA MURINGI, DZIOBY I KOTWICE INNYCH JEDNOSTEK

– treningowe wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów (także całą powierzchnią burty i przy bocznym dociskającym wietrze) zacumowanych w porcie oraz praktyczna nauka wydostawania jachtu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach – bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.

DZIAŁ III – KOTWICZENIE (TAKŻE W PORCIE I NA FALI) ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI AWARYJNYCH

– kotwiczenie w porcie, w sztormie, na niesprzyjającym dnie i głębokości, stawanie na kotwicy z rufą do nabrzeża przy dopychającej fali, rozplątywanie kotwic zaczepionych o inne kotwice i łańcuchy (także w ciasnym porcie i przy silnym bocznym wietrze), metody wyrywania zakleszczonych kotwic z dna, stawania na kilku kotwicach tak aby ich nie splątać podczas rotacji (także w miejscach o zmiennym kierunku prądu i innym kierunku wiatru niż prądu), wyliczanie długości łańcucha, miejsca wydawania oraz tempa wydawania kotwicy przy manewrach portowych (oraz cumując w zatoce między inne jachty zakotwiczone z rufą do brzegu) a także wiele więcej trudnych spraw, które na zwykłych kursach omawia się zwykle „po łebkach”, często też przekazując niestety kursantom błędne lub nieprecyzyjne informacje (których sporo także w podręcznikach).

– sztormowanie jachtem stojącym na kotwicy z rufą do kei przy dopychającej fali

– wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg w celu ratowania jachtu zerwanego z kotwicy lub boi

DZIAŁ IV – MANEWRY SOLO ORAZ MANEWRY AWARYJNE

– manewry portowe w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami, hamowanie kotwicami itd.). Ćwiczymy to w praktyce w porcie a nie tylko na sali wykładowej.

– żeglowanie i manewry portowe jachtem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc. Ćwiczymy to w praktyce w porcie a nie tylko na sali wykładowej.

DZIAŁ V – USUWANIE AWARII I USTEREK JACHTOWYCH

– NIEZLICZONE case studies na temat z życia wziętych awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi (i mówimy tu także np. o sytuacjach w stylu kotwiczenia jachtu, na którym nie da się zrzucić żagli albo zmiany biegów po złamaniu manetki silnika, a nie tylko o zwykłych uszkodzeniach sterociągu czy rollera…)

– Liczne life hack-i zawodowców, np. jak ZA DARMO oraz bez „brudnej roboty” udrożnić samodzielnie zapchany waste tank (gdy faktycznie został on zapchany z Twojej winy już w trakcie rejsu) i zaoszczędzić 200 EUR opłaty za jego udrożnienie przez serwis armatora

DZIAŁ VI – RATOWNICTWO W PRAKTYCE

– kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)

– ratowanie ludzi i jachtów na morzu (np. holowanie, ściąganie z mielizny (oraz dlaczego czasem lepiej tego nie robić…)

– manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo [oraz dlaczego na kursach wciskają Wam głupotę!] itd.)

– techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu), o których nie mówią Wam na kursach

DZIAŁ VII – TRUDNI ZAŁOGANCI + BUDOWANIE KAPITAŃSKIEGO AUTORYTETU

– „KOSMICI” znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, „all-inclusive”, itp. Jak sobie profesjonalnie poradzić z każdym z tych (i wielu innych) przypadków.

– sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony

– rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im

– moderowanie atmosfery w grupie

DZIAŁ VIII – NIEUCZCIWI ARMATORZY

– PROFESJONALNE przejmowanie jachtu od armatora – na co zwracać uwagę i JAK NIE DAĆ SIĘ WYKIWAĆ naciągaczom!

– jak ŁATWO odzyskać 1000-5000 EUR niesłusznie pobranej (lub w wysokości której nie akceptujesz z uwagi na zawyżoną wycenę kosztów naprawy przez armatora) kaucję zwrotną z karty kredytowej (z pominięciem rozmów z armatorem)

– jak zmusić armatora do naprawy czegoś, czego jego zdaniem naprawić się niby nie da (przed rejsem oraz w trakcie rejsu gdy jacht „sypie się w rękach”) a bez czego rejs jest mocno uciążliwy lub niebezpieczny/niemożliwy.

– jak SKUTECZNIE zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami armatora, aby na koniec rejsu nie stracić kaucji z powodu uszkodzeń, które już wcześniej występowały (np. 200 EUR opłaty za zapchany od początku rejsu ale jeszcze chwilę działający podczas check-inu waste tank [da się to wykryć], nadłamana łopatka steru strumieniowego, resztki muringu wyciętego z wału napędowego miesiąc wcześniej, rysy na skylightach, burtach, pokładzie, wewnątrz jachtu, itp.)

CENY KURSU ŻEGLARSKIEGO SHW

CENY I RABATY – sezon 2023 i 2024

PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.

Pozostałe osoby:

Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji. Progi cenowe (podobnie jak przy zakupie biletów lotniczych) zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc – im więcej jest już zapisanych osób, tym wyższa cena kolejnych miejsc.

AKTUALNY PRÓG CENOWY możesz sprawdzić kontaktując się z nami telefonicznie lub mailem.

I PRÓG CENOWY: 770 eur/os. bez wieczornych wykładów, 988 eur/os. w pakiecie z wykładami . RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%. Terminy w maju: dopłata 500 eur/os.

PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.

II PRÓG CENOWY: 846 eur/os. bez wieczornych wykładów, 1318 eur/os. w pakiecie z wykładami. RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%. Terminy w maju: dopłata 500 eur/os.

PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.

III PRÓG CENOWY: 1061 eur/os. bez wieczornych wykładów, 1647 eur/os. w pakiecie z wykładami. RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%. Terminy w maju: dopłata 600 eur/os.

PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.

IV PRÓG CENOWY: 1691 eur/os. bez wieczornych wykładów, 1977 eur/os. w pakiecie z wykładami. RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%. Terminy w maju: dopłata 700 eur/os.

PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.

OPCJONALNIE (dla chętnych):

a) cała kabina 2 osobowa tylko dla Ciebie (nie dzielisz jej z inną osobą): 499 EUR. Dostępność ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

b) dodatkowe zajęcia (manewry portowe) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem). Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 120 EUR. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.

BONUSY:

BONUS I: na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.

BONUS II: dla wszystkich uczestników kursu – dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)

BONUS III: dla wszystkich uczestników kursu – możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami – będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:

– składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. (szacowane na podstawie cen z poprzedniego sezonu) – około 10-13 EUR za dzień/os. jeśli będzie komplet kursantów (około 60-80 EUR dziennie do podziału na Uczestników).
– sprzątanie końcowe – 63 EUR/os.
– transit-log – 35 EUR/os.
– chorwacki podatek turystyczny – około 1,30 EUR/os./dzień
– start pack – 15 EUR/os.
– ubezpieczenia kaucji jachtu – 99 EUR/os.
– dostęp do platformy szkoleniowej – 65 EUR/os.
– dezynfekcja jachtu – 25 EUR/os.

Kaucja zwrotna:

– 50 EUR/os. (ewentualne uszkodzenie burty, rufy lub relingów podczas ćwiczeń manewrowych nie powoduje potrącenia kaucji).

Dojazd:

– autami i/lub minivanem w cenie około 590 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
– samolotem do Zadaru lub Splitu, bezpośrednia lub m.in. przez Londyn lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina (zakup we własnym zakresie)

REZERWACJA MIEJSCA NA KURSIE ŻEGLARSKIM SHW

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW O TYM CO CIĘ CZEKA

Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.

HELL-WEEK-tu-sie-wciskamy

Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.

HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien

Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).

Skipeprs Hell Week

Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.

HELL-WEEK-tu-sie-wciskamy

Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.

HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien

Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych). Uczymy także (w praktyce) bezpiecznego wchodzenia na maszt.

Skipeprs Hell Week

Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC

Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).

Manewry-portowe-Skippers-Hell-Week-BWC

WAŻNE INFORMACJE O PROGRAMIE
naszych kursów i szkoleń żeglarskich

W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside. 

Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).

Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:

  • manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
  • manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
  • cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
  • manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)

Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).

Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.

Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).

W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside. 

Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).

Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:

  • manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
  • manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
  • cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
  • manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)

Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).

Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.

Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).

DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk

Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.

Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.

Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).

DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk

Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.

Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.

Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).

Skippers Hell Week kurs żeglarski
Skippers Hell Week kurs żeglarski

KURSY ŻEGLARSKIE BEZ MYDLENIA OCZU I OBIETNIC BEZ POKRYCIA

    Można na "własnej skórze" doświadczyć schodzenia z muringów, problemów z kotwicą, zasymulować brak steru czy silnika. Po kursie miejsca, które wcześniej były niewyobrażalne do manewrowania nagle stają się "ogromnym" parkingiem z mnóstwem miejsca. Blok wykładów pozwala ustrukturyzować praktyczną wiedzę nabytą w ciągu dnia, przeanalizować błędy i manewry oraz porusza wiele aspektów współpracy z załogą, firmą czarterową, których znajomość może znacznie ułatwić życie skipperowi. Zdecydowanie polceam.
October 30, 2018
    Byłem na Skipper's Hell Week. Polecam! Mieliśmy możliwość wykonywania pod okiem Andrzeja manewrów ciasnego parkowania przy silnym wietrze, czego wcześniej bym się w życiu nie odważył na wyczarterowanym przez siebie jachcie. Komfort psychiczny, że w razie usterki nie ponosisz odpowiedzialności - bezcenny 🙂
October 29, 2018
    Świetny wyjazd, niezliczona ilość ćwiczeń praktycznych w ciasnej marinie, a do tego wykłady teoretyczne nie tylko z żeglarstwa ale także np. z psychologicznych aspektów współpracy z załogą. W trakcie zajęć teoretycznych wykładowca omówił z nami także dużą porcję rzeczywistych trudnych ze względu na warunki manewrów z którymi musiał się spotkać. Forma burzy mózgów w trakcie ich omawiania daje uczestnikom możliwość popełniania błędów bez niszczenia jachtu... 🙂 Zdecydowanie polecam ten rejs każdemu kto chciał by poszerzyć swoją wiedzę w szeroko pojętym zakresie Skipperskim.
April 20, 2018
    Można na "własnej skórze" doświadczyć schodzenia z muringów, problemów z kotwicą, zasymulować brak steru czy silnika. Po kursie miejsca, które wcześniej były niewyobrażalne do manewrowania nagle stają się "ogromnym" parkingiem z mnóstwem miejsca. Blok wykładów pozwala ustrukturyzować praktyczną wiedzę nabytą w ciągu dnia, przeanalizować błędy i manewry oraz porusza wiele aspektów współpracy z załogą, firmą czarterową, których znajomość może znacznie ułatwić życie skipperowi. Zdecydowanie polceam.
October 30, 2018
    Byłem na Skipper's Hell Week. Polecam! Mieliśmy możliwość wykonywania pod okiem Andrzeja manewrów ciasnego parkowania przy silnym wietrze, czego wcześniej bym się w życiu nie odważył na wyczarterowanym przez siebie jachcie. Komfort psychiczny, że w razie usterki nie ponosisz odpowiedzialności - bezcenny 🙂
October 29, 2018
    Świetny wyjazd, niezliczona ilość ćwiczeń praktycznych w ciasnej marinie, a do tego wykłady teoretyczne nie tylko z żeglarstwa ale także np. z psychologicznych aspektów współpracy z załogą. W trakcie zajęć teoretycznych wykładowca omówił z nami także dużą porcję rzeczywistych trudnych ze względu na warunki manewrów z którymi musiał się spotkać. Forma burzy mózgów w trakcie ich omawiania daje uczestnikom możliwość popełniania błędów bez niszczenia jachtu... 🙂 Zdecydowanie polecam ten rejs każdemu kto chciał by poszerzyć swoją wiedzę w szeroko pojętym zakresie Skipperskim.
April 20, 2018
Opinie o Akademii Skipperów - Skippers HELL WEEK Blue Water Clubu
Opinie o Akademii Skipperów - Skippers HELL WEEK Blue Water Clubu

Źródło: Facebook Messenger, Sebastian – Skippers HELL WEEK październik 2018
(konwersacja z instruktorem po kursie na skippera)

PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO

Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC

PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO

Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC

SPRAWDŹ TAKŻE NASZE WEBINARY SZKOLENIOWE

Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.

Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.

Przykładowy webinar
(nagranie całości a nie tylko fragmentów)

Blue Water Club

POZNAJMY SIĘ

Nagrody i wyróżnienia

Laur Konsumenta za rejsy morskie

Gwarancja stysfakcji

94%

uczestników ocenia nas co najmniej na 5/6
(dane z badań ankietowych za lata 2008-2014)

Dzień Dobry TVN

Opowieści o rejsach morskich pod żaglami

Rozmowy z Blue Water Club-em

Wspieramy Pajacyka

1 rejs - 1 obiad (akcja Pajacyk)

1 UCZESTNIK = 1 OBIAD
od każdego zakupionego przez Was miejsca na naszym rejsie lub kursie przekazujemy część wpłaty na zakup obiadu dla potrzebującego dziecka

Rejsy i kursy przyjazne środowisku

Rejsy przyjazne środowisku

OCENY UCZESTNIKÓW

Opinie uczestników rejów morskich Blue Water Clubu
Oceny klientów rejów morskich Blue Water Clubu

AKTUALNOŚCI NA TEMAT
rejsów i kursów żeglarskich
oraz czarterów jachtów

Facebook logo
Instagram logo