Zaawansowany kurs żeglarski
Wirtuozi Katamaranów,
Pogromcy Tropików
WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.
Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły,
ceny, terminy, dokładny program, itp. Znajdziesz je pod filmem poniżej.
WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.
Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły, ceny, terminy, itp. Znajdziesz je pod filmem poniżej.
ZAŁOŻENIA KURSU WKPT
Nowy kurs twórców Skippers Hell Week-u (tym razem na katamaranie), podczas którego nauczysz się NIE TYLKO jak perfekcyjne manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach (ćwiczymy cumowanie między jachty ustawione CIASNO po bokach i naprzeciw naszego miejsca przy pirsie), ale również radzenia sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam, gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie.
Podczas kursu omawiać będziemy m.in. tematy takie jak:
- zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach
- metody kotwiczenia w tych miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości
- oszuści, bandyci, złodzieje (oraz jak sobie z nimi radzić, jak zapobiegać, zamiast leczyć itp.), lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści
- metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, pływy (m.in. Tajlandia, Seszele) i planowanie trasy oraz postojów z ich uwzględnieniem
- fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych (jak robić to bezpiecznie przy zmieniających się w nocy kierunkach prądu, wiatru i wysokości pływu, zwłaszcza blisko skał i raf koralowych), bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław
- tajne miejscówki nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław
- metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki, komunikaty meteo, a raczej ich brak, nietypowe zasady cumowania/kotwiczenia, zakupów wody i paliwa
- tropikalni armatorzy i ich lokalne procedury, nietypowe check-iny itp. itd.
Szczegółowy program znajdziesz nieco niżej.
SZCZEGÓŁY KURSU ŻEGLARSKIEGO WKPT
Katamaran: typowa czarterowa jednostka, taka, na której odbędziecie 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Lagoon 400, Lucia 40, Lagoon 39, itp.).
Miejsce kursu: Chorwacja
Wymagania:
Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent JSM (lub podobny). W szczególnych przypadkach akceptujemy patent żeglarza jachtowego (zapytaj nas o szczegóły).
Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) – płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar
INSTRUKTOR PROWADZĄCY KURS ŻEGLARSKI WKPT
![Andrzej vel "Jędras" - instruktor Blue Water Club](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/12/Andrzej-Trojanek-instruktor-Blue-Water-Club-circle.jpg)
KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.
![Andrzej vel "Jędras" - instruktor Blue Water Club](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/12/Andrzej-Trojanek-instruktor-Blue-Water-Club-circle.jpg)
KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.
PROGRAM SZKOLENIA ŻEGLARSKIEGO WKPT
Program zawiera MIĘDZY INNYMI (łącznie część praktyczna i warsztatowo-wykładowa):
- jak wybrać optymalny katamaran na swój rejs oraz czym tak naprawdę się one różnią, na co zwracać uwagę, co jest warte swojej ceny, a co jest zwykłą marketingową ściemą, jak nie nadziać się na minę, co najczęściej nie wpadnie Ci do głowy a na miejscu okaże się problemem itp.
- różnice w manewrowaniu jachtami jednokadłubowymi a katamaranami
- obsługa katamaranu – instalacje, urządzenia, elektronika jachtowa
- manewry portowe z użyciem 1-go i 2-wóch silników katamaranu (czyli jak to robić także, gdy jeden się popsuje)
- stawanie katamaranem na kotwicy i boi (o dziwo to nie to samo co jachtem). Do czego służą wąsy kotwiczne a do czego nie. Do jakich bojek w tropikach nie cumować i dlaczego najlepiej w ogóle tego nie robić? Jak sprawdzić stan ich NIE-utrzymania. Jak mieć automatycznie działający back-up, który zadziała, gdy zerwie nam bojkę a nikogo nie ma na katamaranie. Dlaczego nie łapiemy boi jedną cumą.
- co oznacza 27 kolorów tyczek rybackich w krajach tropikalnych…
- manewry pod żaglami, refowanie żagli, specyfika stateczności katamaranu (czyli czy aby na pewno nie da się go wywrócić oraz kiedy łamie się na nim maszt i dlaczego)
- manewrowanie katamaranem na żaglach i na silniku W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (np. parkowanie w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, parkowanie przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny mooringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody parkowanie do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach)
- sposoby parkowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu katamaranu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji, podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem mooringów, oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi mooringowych)
- wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów (także całą powierzchnią burty i przy bocznym dociskającym wietrze) zacumowanych w porcie oraz wydostawanie katamaranu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach – bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz
- ćwiczenia praktyczne z rozcinania pod wodą lin zaplątanych w śrubę silnika katamaranu (dla chętnych)
- bezpieczne wchodzenie na maszt, sztag i achtersztag
- żeglowanie i cumowanie katamaranem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc
- sztormowanie katamaranem kei przy dopychającej fali
- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)
- cumwanie w porcie własnego lub cudzego katamaranu w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami itd.)
- wprowadzanie pontonu katamaranu w ślizg
- jak radzić sobie na akwenach egzotycznych – pogoda, akwen, cumowanie, zakupy wody i paliwa, armatorzy, komunikaty meteo, a raczej ich brak, pływy i planowanie trasy z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych, bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejsca nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, oszuści, bandyci, lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w takich miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki itp. itd.
CENY KURSU ŻEGLARSKIEGO WKPT
CENY I RABATY – sezon 2024 i 2025
Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji. Progi cenowe (podobnie jak przy zakupie biletów lotniczych) zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc – im więcej jest już zapisanych osób, tym wyższa cena kolejnych miejsc.
AKTUALNIE OBOWIĄZUJĄCY PRÓG CENOWY MOŻESZ SPRAWDZIĆ KONTAKTUJĄC SIĘ Z NAMI MAILEM LUB TELEFONICZNIE.
I PRÓG CENOWY: 1120 eur/os. bez wykładów, 1220 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: Stała cena 999 EUR dla osób do 30 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.
II PRÓG CENOWY: 1480 eur/os. bez wykładów, 1630 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: Stała cena 999 EUR dla osób do 30 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.
III PRÓG CENOWY: 1834 eur/os. bez wykładów, 2034 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: Stała cena 999 EUR dla osób do 30 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.
IV PRÓG CENOWY: 2240 eur/os. bez wykładów, 2440 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: Stała cena 999 EUR dla osób do 30 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.
OPCJONALNIE (dla chętnych):
a) cała kabina dwuosobowa (nie mylić z forpikiem jednoosobowym) tylko dla Ciebie (nie dzielisz jej z inną osobą): 499 EUR (dostępność ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń).
b) dodatkowe zajęcia (manewry portowe) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem).
Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 135 EUR. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.
BONUS:
- na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności
- dla wszystkich uczestników kursu – dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów/katamaranów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)
- dla wszystkich uczestników kursu – możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami/katamaranami – będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.
OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:
– składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. (szacowane na podstawie cen z ostatniego turnusu) – około 10-15 EUR za dzień/os. jeśli będzie komplet kursantów (około 60-90 EUR dziennie do podziału na Uczestników)
– transit-log – 35 EUR/os.
– ubezpieczenia kaucji – około 95 EUR/os. (obowiązkowa opłata za zmniejszenie kaucji zwrotnej z 500 EUR/os. na 50 EUR/os.)
– sprzątanie końcowe – około 77 EUR/os.
– start pack – 27 EUR/os.
– chorwacki podatek turystyczny – około 1,50 EUR /os./dzień
Kaucja zwrotna:
– około 50 EUR/os. (ewentualne uszkodzenie burty, rufy lub relingów podczas ćwiczeń manewrowych nie powoduje potrącenia kaucji)
Dojazd:
– autami i/lub minivanem w cenie około 590 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
– samolotem (m.in. z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia, itd.) do Zadaru, Splitu lub Dubrovnika (plus chorwacki autokar do portu), bezpośrednio lub m.in. przez Londyn, Zagrzeb lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina (zakup we własnym zakresie). UWAGA! Warto sprawdzić także loty dzień przed/po kursie.
– Flixbusem, Retmanem
– Bla Bla Carem
REZERWACJA MIEJSCA NA KURSIE ŻEGLARSKIM WKPT
Aby dokonać rezerwacji wyślij do nas maila: info@bluewaterclub.pl
WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW O TYM CO CIĘ CZEKA
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
![HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/12/HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien2-min.jpg)
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).
![Skipeprs Hell Week](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2020/02/Muringi-nurki.jpg)
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
![HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/12/HELL-WEEK-troche-tu-ciasno-dzien-jak-co-dzien2-min.jpg)
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych). Uczymy także (w praktyce) bezpiecznego wchodzenia na maszt.
![Skipeprs Hell Week](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2020/02/Muringi-nurki.jpg)
WAŻNE INFORMACJE O PROGRAMIE
naszych kursów i szkoleń żeglarskich
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
Dalsza część opisu pod zdjęciem poniżej.
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
Dalsza część opisu pod zdjęciem poniżej.
![Skippers Hell Week kurs żeglarski](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2020/12/SkippersHellWeek-kursy-zeglarskie-1024x646.png)
![Skippers Hell Week kurs żeglarski](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2020/12/SkippersHellWeek-kursy-zeglarskie-1024x646.png)
KURSY ŻEGLARSKIE BEZ MYDLENIA OCZU I OBIETNIC BEZ POKRYCIA
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
![Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/11/sukosan3-min.jpg)
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
![Manewry-portowe-kursy-zeglarskie-BWC](https://www.bluewaterclub.pl/wp-content/uploads/2018/11/sukosan3-min.jpg)
SPRAWDŹ TAKŻE NASZE WEBINARY SZKOLENIOWE
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.