Nadchodzące webinary żeglarskie

Chcesz poszerzyć swoją wiedzę żeglarską, korzystając z doświadczenia ekspertów?
Co weekend dodajemy nowy webinar na kolejne tygodnie (patrz lista poniżej).
Dodatkowo możesz także dołączyć do naszej grupy szkoleniowej Skippers Hell Week-u na facebooku:
Zobacz przykładowe FRAGMENTY webinaru
Webinary realizujemy (w zależności od tematu) w 2 wersjach:
- klasycznej: wykład + sesja pytań zadawanych poprzez chat
- 100% interaktywnej: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych oraz naszych weekendowych warsztatów online „Storm Rider”
Wybierz webinar szkoleniowy
MURINGI – MANEWRY AWARYJNE I WYCINANIE LIN ZE ŚRUBY
Część I (17.02 lub 23.02 do wyboru)
ZACIEŚNIONA CYRKULACJA LEVEL PRO (22.02.2021)
Czy znasz wszystkie 3 RODZAJE zacieśnionej cyrkulacji? Co to są parametry kąta, czasu odrzutu i czasu startu NIEZBĘDNE do uwzględnienia w trakcie manewrów w ciasnych portach przy wietrze 6-7 B? Kiedy i PO CO odkręcamy ster na przeciwną burtą, kiedy „na zero” a kiedy lepiej go nie dotykać (i dlaczego większość instruktorów na kursach tłumaczy to byle jak albo wcale)?
Jeżeli chcesz pogłębić swoją więdzę na temat manewrowania jachtem morskim, zapraszamy na nasz kolejny mini webinar prowadozny przez kpt. Andrzeja Trojanka, który na manewrach portowych zjadł zęby (a potem sztuczną szczękę ;-)).
MURINGI – MANEWRY AWARYJNE I WYCINANIE LIN ZE ŚRUBY
Część I (23.02 g. 21:45)
MURINGI – MANEWRY AWARYJNE + DODATKI
Część II (23.02.2021 g. 20:00)
- Jak ocenić czy przepłyniemy nad muringiem w trakcie manewru?
- Kiedy i jako można przepłynąć nad muringiem „na chama”?
- W jaki sposób dowiedzieć się którą częścią podwodną (lub kilkoma) opieramy się o muring (lub kilka muringów) bez schodzenia pod wodę?
MURINGI część III – MANEWRY HARD I PRO
oraz tajne triki zawodowców. Odcinek 1 z 2 (24.02.2021)
-> wyjątkowo – tylko dla osób, które mają za sobą poprzednie części (lub webinar z 11.02) + webinar Cyrkulacja Level PRO (lub wezmą w nich udział przed 24.02)
Co to jest „Friendly Fire” w odniesieniu do cumowania w porcie, i dlaczego inny manewrujący jacht może spowodować, że wkręcisz sobie muring w śrubę będąc już raptem 2 metry od kei (czyli dlaczego nie wystarczy pilnować tylko swojej załogi i swojego jachtu).
W jaki sposób zwiększyć tymczasowo zanurzenie muringu, o który zahaczyliśmy jachtem, bez konieczności schodzenia z jachtu lub proszenia kogoś o pomoc (serio, to da się zrobić aby przepłynąć nad nim kilem/sterem)?
Co to jest „twist muringowy” i jak go używać w sposób kontrolowany aby nie dopuścić do zdryfowania na dzioby innych jednostek po zahaczeniu o muring w trakcie manewru przy silnym wietrze. Jakie niebezpieczeństwa wiążą się ze stosowaniem tej ryzykownej techniki. Kiedy nie należy jej próbować?
Jak zrobić overholung jachtu zdryfowanego przez silny wiatr na dzioby i muringi innych jachtów (gdy możemy używać silnika oraz gdy nie możemy go używać z powodu ryzyka wkręcenia muringów w śrubę)? Po co to w ogóle robić kiedy próbujemy uwolnić jacht po zdryfowaniu?
Dlaczego NIE NALEŻY patrzeć z pokładu jachtu pod wodę, mijając muringi innych jachtów (błędy w ocenie szans przepłynięcia nad muringiem)?
Jak wydostać jacht z zakleszczenia po zdryfowaniu między dzioby i muringi innych jednostek (przy dopychającym wietrze) bez użycia lin z brzegu (lub asysty portu) i bez udziału osób z innych jachtów, jeżeli ma on niekorzystny efekt śruby (2 wersje działania: „kombinacja złożona” oraz „opcja dla zawodowców”) a jak jeżeli jacht ma korzystny efekt śruby?
Jaka jest w 100% skuteczna metoda na podchodzenie do kei i łapanie muringu, tak aby nie wkręcił się on w śrubę, BEZ KONIECZNOŚCI wrzucania biegu na luz przy silnym dopychającym wietrze od dziobu (i dlaczego na większości kursów tego nie uczą)?
Co to jest „wielokrotna korekta” w ramach „manewrów złożonych” oraz „S-slide” i jak to wykorzystywać przy skrajnie trudnych manewrach portowych?
Jak w pojedynkę (bez załogi i asysty obsługi portu innej niż podanie muringu) zacumować jacht przy kei z muringami przy dopychającym wietrze od dziobu (gdy opcja longside odpada)?
SILNIK STACJONARNY – USTERKI I EKSPLOATACJA część I (02.03.2021 g. 18:00)
SILNIK STACJONARNY – USTERKI I EKSPLOATACJA część II (02.03.2021 g. 20:00)
NIEZBĘDNIK SKIPPERA (03.03.2021)
Ile razy okazywało się już, że jedna dodatkowa rzecz w worku żeglarskim mogła uratować Ci rejs (i nie mamy na myśli skrzynki narzędziowej)? Chcesz skutecznie planować zawartość swojej skipperskiej „wyprawki” jachtowej ale nie lubisz przepłacać za zbędne gadżety (serio, nie potrzebujesz noktowizora ani dalmierza…)? Zastanawiasz się kiedy przyda Ci się wojskowa latarka-szperacz a kiedy raczej kabel jack-jack? Wychodzisz z założenia, że „lepiej nosić niż się prosić” ale nie w smak Ci inwestowanie w dodatkowy bagaż podręczny? Chcesz wiedzieć jak skutecznie spakować siebie i „graty” w 8 kg bagażu na 2 miesiące rejsu?
Czekamy na Ciebie na kolejnym żeglarskim webinarze!
SILNIK ZABURTOWY – AWARIE (10.03.2021)
Dlaczego silnik zaburtowy najczęściej „pada” wtedy gdy dajesz popływać pontonem załogantom? Jak reanimować zużytą świecę zapłonową gdy nie masz zapasowej i jak w ogóle się do niej dostać? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu jachtowego lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika zaburtowego?
Co zrobić gdy silnik gaśnie z powodu wody w paliwie? Jak wymienić zerwany klin śruby i czym go zastąpić gdy nie masz pod ręką nowego a do sklepu daleko? Co zrobić gdy złamiesz (na wodzie) mechanizm STOP-u, zerwiesz szarpankę lub zgubisz zrywkę? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika?
Dlaczego większość problemów z silnikami zaburtowymi wynika z lenistwa skippera podczas check-iniu oraz z nieprawidłowej ich obsługi w trakcie rejsu (oraz jak robić to DOBRZE czyli tak by mieć problem z głowy 🙂?
Jeżeli chcesz pogłębić swoją wiedzę, zapraszamy na nasz kolejny webinar prowadzony przez kpt. Andrzeja Trojanka, który o żeglarskich usterkach mógłby napisać niejedną książkę.
EKSTREMA MEDYCZNE NA JACHCIE z Dr. Pauliną Świrydo
Wypadki i sytuacje skrajne bez cenzury (11.03.2021)
-> webinar w ramach cyklu „Medycyna żeglarska”
Wybrane nagrania z poprzednich webinarów
Nie udało Ci się dotrzeć na któryś z minionych webinarów? Nagrania z niektórych z nich udostępniamy od czasu do czasu do ponownego obejrzenia. Sprawdź poniżej czy znajduje się on na liście.
Miłego oglądania!

WEBINAR O DRIFTOWANIU I MURINGACH
Poznaj nasz autorski manewr Blue Water D-R-I-F-T oraz dowiedz się na co zwracać uwagę podczas uwalniania jachtu po jego zdryfowaniu na dzioby i muringi innych jachtów stojących w porcie.
WEBINAR O ZAROBKACH SKIPPERÓW I ICH POWIĘKSZANIU
Ile zarabia skipper i od czego to właściwie zależy? Jak zwiększać te kwoty? Jak negocjować? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.
ZOSTAŃ WSPÓŁTWÓRCĄ KOLEJNYCH WEBINARÓW
Webinar o zarabianiu
OKNO LOGOWANIA
„Obserwowanie” pod filmem na górze strony
Zobacz wybrane nagrania z ostatnich webinarów

Jeśli masz ochotę zobaczyć nagrania z niektórych poprzednich spotkań (nie wszystkie są udostępniane po ich zakończeniu) oraz chcesz abyśmy dawali Ci znać o kolejnych ciekawych żeglarskich webinarach/brain stormingach i kursach tego typu, wystarczy że wpiszesz swój e-mail poniżej – dodamy Cię wówczas do naszej skipperskiej listy mailngowej oraz otrzymasz linki do nagrań z webinarów (obowiązuje polityka prywatności, możesz samodzielnie wypisać się w każdej chwili).
Zadanie które omawiamy na webinarze o DRIFTOWANIU

LIVE CHAT PO WEBINARZE
Aby porozmawiać po webinarze z instruktorem na LIVE CHAT-ie (w poniedziałek 03.12 o godz. 20:00), kliknij tutaj:
https://www.facebook.com/groups/2300516876861381/chats/
Koniecznie zrób to wcześniej abyśmy mogli zatwierdzić na czas Twoją prośbę o dołączenie do chatu.
Chcesz wiedzieć pierwszy o
obniżce cen, nowych terminach/akwenach, limitowanych ofertach?
Kliknij w czerwony dzwonek w lewym dolnym rogu 🙂
Zero maili, zero spamu, informacja po prostu pojawi Ci się w przeglądarce internetowej.
Chcesz wiedzieć pierwszy o obniżce cen, nowych terminach/akwenach, limitowanych ofertach?
Kliknij w czerwony dzwonek w lewym dolnym rogu 🙂
Zero maili, zero spamu, informacja po prostu pojawi Ci się w przeglądarce internetowej.
